12 Nisan 2016 Salı

Osman Evcan'dan Mektup Var!

Osman Evcan’dan zaferle sonuçlanan açlık grevi sürecine dair bir mektup aldık
" Vegan Anarşist yoldaşlarımın, açlık grevi direnişim boyunca beni destekleyen, benim için dayanışma eylemleri gerçekleştiren, yürüyüş yapan, beni yalnız bırakmayan yoldaşça paylaşımları için gönül dolusu sevgilerimi, teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Yoldaşlarımı çok çok sevdiğimi bilmelerini istiyorum. "


                                                                                                               Silivri-İstanbul; 12 Nisan 2016

22 Şubat 2016-5 Nisan 2016 Süresiz Açlık Grevi Eylem Sürecinin Kazanımları ile İlgili Olarak 

Kamuoyunu Bilgilendirme Mektubu:

Merhabalar;
Sağlıklı, güzel, özgürce yaşamlar dileyerek başlamak istiyorum.
Vegan, Eko-Anarşist düşünceleri benimsemiş olan politik tutsağım. Bu mektubumu Silivri 9 Nolu Kapalı Cezaevi'nden yazıp yollamaktayım. 23 Mart 2016 tarihinde bu cezaevine sevkedildim en son olarak. Bu cezaevi F-Tipi Cezaevi statüsünde bir cezaevidir. Mimari yapısı bire bir F-Tipi Cezaevi Mimari yapısına benzemese de idari uygulamalar açısından F-Tipi Cezaevlerinin uygulamalarıyla benzerlik içeriyor. Üçerli ve Tekli hücrelerden oluşuyor. Hapishaneye girişlerde çıplak arama, parmak izi alma gibi uygulamalar var. Oda-hücre çıkış ve girişlerinde ayakkabı araması yapılıyor. Ayakkabı çıkar komutuna uymuyorum ve keyfi aramaya son sloganı atıyorum. Bu nedenle ayakkabılarımızı onlar çıkarmak durumunda kalıyorlar.
Girişte çıplak arama komutuna uymayıp slogan atmış oldum. Personel zor kullanarak elbiselerimi çıkarmak durumunda kaldı. Parmak izi alma uygulamasına itaat etmedim ve parmak izi vermedim. Kuralları içeren belgeleri aldığıma ilişkin imza atma uygulamasına karşı çıktım, reddettim.
Bulunmakta olduğum Silivri 9 Nolu Kapalı Cezaevi'nin konumu ve uygulamalarına ilişkin bir ön bilgilendirmenin ardından sürgün edilme sürecini ve beraberinde başlatmış olduğum Süresiz Açlık Grevi eylemime ve taleplerime, kazanımlarıma ilişkin yaşanılan durumu aktarmaya çalışmış olacağım.
Bilindiği üzere 04 Şubat 2016 tarihine kadar Kocaeli 1 Nolu F-Tipi Cezaevi'nde bulunuyordum. Bu cezaevinde bulunurken Vegan Beslenme Haklarımız-Kazanımlarımız Kocaeli 1 Nolu F-Tipi Cezaevi idaresi tarafından tümüyle gasp edildi. Hak ihlali ile karşı karşıya kaldık. Tüm girişimlerimiz sonuçsuz kalmış oldu. Cezaevi idaresi hak gaspı konusunda kesin kararlı bir tavır takındı. İdarenin bu hak ihlali girişimine karşı tepkimi göstermek ve gasp edilen haklarımızın iadesi için 10 Kasım 2016 tarihinde Süresiz Açlık Grevi eylemine başlamış oldum. Açlık Grevi eylemim gasp edilen vegan beslenme haklarımın iadesi ile kazanımla sonuçlanmış oldu. Açlık Grevi eylemimi 18 Aralık 2015 tarihinde bitirmiş oldum. Taleplerim kabul edildi.
Kazanımlarımız;
1- VeganDükkan'dan sipariş yapıp vegan ürün getirtebileceğiz.
2- Çay demleme ketıl ısıtıcılarımızın yanısıra ikinci bir semaver su ısıtıcısı odalarımıza verilecek. Çiğ sebzelerimizi bu semaver su ısıtıcısında haşlayıp pişirmiş olacağız.
3- Çiğ sebzeler verilecek Açık Cezaevi Mutfağından.
4- Açık Cezaevi Kurumu Mutfağında pişirilen Vegan Yemeklerimizin kalitesi ve miktarı iyileştirilecek. Mevsimlik çiğ sebzeler verilecek.
5- Bu haklar tümvegan, vejetaryen beslenen, yaşayan tutsaklara kazanılmış haklar olarak uygulanmış olacak.
Kocaeli 1 Nolu F-Tipi Cezaevi İdaresi, bu hakları anlaşmanın bir gereği olarak vegan, vejetaryen tutsaklara uygulamaya başladı.
Bununla birlikte, cezaevi idaresi bu insani kazanımlarımızı içine sindirememiş olmalı ki, 05 Şubat 2016 tarihinde aniden bir girişimde ve zor kullanarak iradem, istemim dışında İstanbul-Silivri 6 Nolu L-Tipi Cezaevi'ne sürgün etmiş oldu. Sürgün sevkimin yapılması emri ve talimatını Adalet Bakanlığı, Ceza ve Tutukevleri Genel Müdürlüğünün vermiş olduğu daha sonra sürgün sevk belgelerinden anlaşıldı.
05 Şubat 2016 tarihinde İstanbul-Silivri 6 Nolu L-Tipi Cezaevi'ne konuldum. Bu cezaevi adli konumda ve 1500 kişilik mevcudu bulunuyordu. Genel olarak uyuşturucu satıcılarının barındırıldığı bir hapishaneydi. Siyasi tutsak sayısı çok azdı. 10-15 kişi kadardı. Bu siyasi tutsaklar da dışarıdan yeni tutuklanan ve geçici olarak bu cezaevinde tutulan kişilerdi. Bir süre sonra onlar da F-Tipi cezaevlerine sevkediliyorlardı.
Bu cezaevine sürgün edilmemin amacı belli oldu kısa sürede. Kocaeli 1 Nolu F-Tipi Cezaevi'nde kazandığımız vegan beslenme haklarımız, kazanımlarımız bu cezaevinde tümüyle ihlal edil, yasaklanmış oldu.
Beraberinde ilk 10 gün hiçbir biçimde vegan yemek çıkarılmadı. Aç bırakıldım. Hep yasaklama tavrı içine girildi. Etli normal yemekler veriliyordu.
Yine konulduğum yer havalandırma bahçesi olmayan bir odaydı. Bir saat havalandırmaya çıkartılıyordum. Kitap sınırlaması vardı. İstediğimiz gazeteleri, mizah dergilerini, politik-kültürel dergileri satın alma hakkı yoktu. İdarenin belirlemiş olduğu gazeteleri satın almamız isteniyordu.

X-Ray kapısından terlik giymeden çıplak ayakla geçmemiz isteniyordu. Tüm odaların, koğuşların içinde KAMERA UYGULAMASI vardı.
Haftalık telefona çıktığımızda ve telefonlarımıza yanıt alamadığımızda bu hakkımızı tekrar kullanamıyorduk. Keyfi olarak hak ihlali uygulanmış oluyordu.
Dışarıdan gelen aylık dergilerimiz keyfi olarak verilmiyordu. Hak ihlali uygulanıyordu.
Mevcut bu yaşam koşulları içerisinde yaşamak mümkün değildi. Ya insani olmayan bu yaşam koşullarına uyacaktım ya da kabul etmeyip açlık grevine başlamış olacaktım. Yaşam koşullarımı başka türlü değiştirip dönüştürme yolu yoktu. Açlık grevi eylemine başlamış oldum 22 Şubat 2016 tarihinde. Taleplerimi cezaevi müdürlüğüne, Cumhuriyet Başsavcılığına, Adalet Bakanlığına yazmış olduğum dilekçelerimle iletmiş oldum. Taleplerim kabul edilene kadar süresiz açlık grevi eylemimi sürdüreceğimi belirtmiş oldum.
Bu arada bulunmuş olduğum B-9-Üst Kat hücresindeki duvara monte edilen kamerayı işlevsiz bırakmak için üç kez kırma eylemi gerçekleştirmiş oldum. Bu eylemim nedeniyle üç kez hücre hapis cezası verildi cezaevi disiplin kurulu tarafından.
Bunun yanısıra 12 adet faks iletim "SAKINCALI MEKTUP" değerlendirmesi yapılarak alıcılarına iletilmedi. İletişim hakkım tümüyle ihlal edildi. Artık mektup, faks yazamaz duruma getirildim. İletişim hakkım ve düşüncelerimi ifade edip yayma-iletme hakkım tümüyle gasp edildi.
Hukuk ihlali yapılarak hücreye konulmamı kınamak ve suç duyurusunda bulunmak amacıyla Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusu dilekçesi yazmış oldum. Hem benim hem de avukatlarımın girişimleri sonucunda havalandırma bahçesi olan bir başka odaya geçişimiz sağlandı. Bu oda F-Blok kısmında bulunuyordu. (F-3 Alt). Bu odaya geldiğimde de oda içerisinde duvara monte edilmiş ve çalışır durumda bir adet kamera vardı.

Kamera gözetlemesi, denetlemesi insani olmayan bir uygulama olduğundan bu kamerayı da kırıp işlevsiz bırakmış oldum. Bu eylemim nedeniyle Silivri 6 Nolu Cezaevi Disiplin Kurulu tarafından 11 gün yeni bir hücre hapis cezası verildi. Toplam 4 kez kamera kırma eyleminden 4 ayrı hücre hapis cezası alarak 6 yıllık infaz indirim hakkımı böylelikle yakmış oldular. Yatılacak cezama 6 yıllık ceza süresi daha eklenmiş oldu böylelikle.
23 Mart 2016 tarihinde Silivri 6 Nolu L-Tipi Cezaevi'nden açlık grevimin 31. Gününde Silivri 9 Nolu Kapalı Cezaevi'ne sevkedildim.
Silivri 9 Nolu Kapalı Cezaevi'nde açlık grevi eylemimi devam ettirmiş oldum. Çünkü mevcut hak ihlalleri bu cezaevinde de aynı şekilde yaşanıyordu. Sorunlarımız çözülmeden açlık grevimi bitirmek niyetinde değildim.
Silivri 9 Nolu Kapalı Cezaevi Müdürü ile yaptığımız ilk görüşmede anlaşma sağlanamadı. Açlık grevimi sürdüreceğimi belirtmiş oldum.
Daha sonrasında ise, 5 Nisan 2016 tarihinde Cezaevi Müdürü ile ikinci bir görüşme yapıldı. Bu görüşmeye avukatım da katılmış oldu.
Yapılan bu görüşmede ve açlık grevimin 44. Gününde anlaşma sağlanmış oldu ve vegan beslenme taleplerim kabul edildi. Kabul edilen taleplerim şunlardır;
1- VeganDükkan'dan ihtiyacımız olan vegan ürünleri sipariş verip getirmiş olacağız.
2- Ketıl çay demleme makinasına ek olarak bir adet de SEMAVER SU ISITICISI tarafımıza verilecek. Bu ikinci su ısıtıcısında çiğ sebzelerimizi haşlayıp pişirebileceğiz.
3- Kantinden çiğ mevsimlik sebze satın alabilmiş olacağız.
4- Açık Cezaevi Kurum Mutfağında Vegan Yemek Programı oluşturulacak. Bu program kapsamında yemekler pişirilip verilecek.
Yukarıda sıralamış olduğum taleplerimin kabul edilmiş olmasıyla birlikte Süresiz Açlık Grevi eylemimi 44. Gününde bitirmiş oldum.
Özgürlükçü kamuoyunun destek paylaşım, dayanışma amaçlı eylemleri, girişimleri için teşekkür ediyorum, kucak dolusu sevgilerimi iletiyorum kendilerine.
Ve her türlü desteğini esirgemeyen, duyarlı, paylaşımcı, girişimci ruhuyla her türlü çaba içinde bulunan avukatlarıma sonsuz sevgilerimi, teşekkürlerimi iletiyorum. Emeklerini hiçbir zaman unutmayacağım.
Vegan Anarşist yoldaşlarımın, açlık grevi direnişim boyunca beni destekleyen, benim için dayanışma eylemleri gerçekleştiren, yürüyüş yapan, beni yalnız bırakmayan yoldaşça paylaşımları için gönül dolusu sevgilerimi, teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Yoldaşlarımı çok çok sevdiğimi bilmelerini istiyorum.
Yine desteklerini sunan CHP'li milletvekillerine destekleri, yardımları, paylaşımları için çok teşekkür ediyorum, sevgilerimi iletiyorum.
İstanbul ABC'den vegan anarşist yoldaşlarıma, Yeryüzüne Özgürlük Derneğinden vegan anarşist yoldaşlarıma, Yunanistan'dan desteklerini sürekli olarak paylaşan Yunanlı anarşist yoldaşlarıma,
Benim sevgili dostum, arkadaşım Sibel Ertürk'e desteklerinden, yardımlarından, paylaşımlarından dolayı çok teşekkür ediyorum. Sibel'in annesini, ablası Özlem'i hiç unutmuş değişim. Onların manevi, moral destekleri, paylaşımları için çok teşekkür ediyorum.
Yine benim çok eski dostum, arkadaşım Kocaeli 1 Nolu F-Tipi Cezaevi oda arkadaşım Hasan Çınar'a yardımları, paylaşımları, destekleri için sonsuz sevgilerimi, teşekkürlerimi iletiyorum.
Aslında desteklerini, yardımlarını, paylaşımlarını, dayanışma amaçlı duygularını, düşüncelerini ileten o kadar çok arkadaşım, dostum var ki ben hepsini bu kısa mektubumun içerisine sığdıramayacağım için onlardan özür dilemek istiyorum. Buradan isimlerini belirtemediğim o kadar değerli dostum, arkadaşım var ki, onlara da paylaşımları, destekleri, yardımları için çok çok teşekkürlerimi iletiyorum, kucak dolusu sevgilerimi iletiyorum kendilerine.

Yaşasın devrimci dostluk ve dayanışma!
Yaşasın uluslararası devrimci dayanışma
Yaşasın eşitlik, özgürlük, anarşizm!
İnsana, hayvana, doğaya, gezegene özgürlük
Yaşasın Direniş, Yaşasın Zafer!
Sevgi ve Selamlarımla
Umutla, Dirençle!

Osman Evcan
Silivri Kapalı Cezaevi
C-4-26
Kampüs PTT Şubesi
Silivri-İSTANBUL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder